עבור אל תוכן

ביקורת| Assassin's Creed: Revelations


  • אנא התחבר בכדי להגיב
אין תגובות לנושא זה

#1
 DarkPassenger

DarkPassenger

    משתמש חסום

  •  חסומים
  • 1217 הודעות
    • מונה תודות: 60 תודות
18
רגיל


Assassin's Creed: Revelations
תמונה שפורסמה


הפרק  החותם את מעלליו של אציו הוא עוד הרפתקה היסטורית מהנה ומושקעת, עמוסת  אקשן וקפיצות מטורפות. דווקא החידושים המעטים שעליהם התעקשה יוביסופט  מרגישים מיותרים

                              יש דברים שכנראה לעולם לא ימאס לי מהם. שוקולד. רכבות הרים. צפייה בכל פרקי העונה השלישית של "באפי". וכן, גם Assassin's Creed.  הנוסחה הבסיסית שהמציאה יוביסופט ב-2007, החיבור בין רקע היסטורי עשיר  ומרתק לאקשן מהנה, יכולה מבחינתי להמשיך ולעבוד עד שלא יוותרו עוד ערים  עתיקות בהן לא נזדמן לנו לקפץ ולחסל. בוודאי כשצוות הפיתוח מצליח, שנה אחר  שנה, לשמור על אותה רמת הפקה מדהימה.

Revelations הוא בהחלט לא הפרק המסכם של  הסדרה, אך זוהי ההרפתקה האחרונה שלנו עם אציו אודיטורה דה-פירנצה. הפעם הוא  כבר קצת זקן, מסתובב ברחבי העולם כמנטור ומפקד העל של מסדר המחסלים, נהנה  מהדרת כבוד נדירה לאנשים במקצועו - אך עדיין יודע ללכלך את הידיים כשצריך.  מסעותיו מובילים אותו הפעם לקונסטנטינופול של המאה ה-15 (איסטנבול  בשבילכם), שם הטמפלרים זוממים להפיל את הסולטאן ולאתר אוצרות מסתוריים שלא  נועדו להם.

תמונה שפורסמה



אציו הוא לא הדמות היחידה בה נשלוט במהלך  המשחק. אלטאיר מ-Assassin's Ceed המקורי קופץ להופעות אורח, וגם דזמונד,  נציגה המודרני של שושלת המחסלים, מתעקש להראות נוכחות. שניהם, כמו גם עוד  חידושים מוזרים (אם כי מקוריים), הם מעמסה מיותרת לטעמי על משחק מצוין  ממילא. במקרה זה אולי דווקא גישה שמרנית יותר הייתה מועילה, ולא ניסיונות  להפוך את Assassin's Creed למשהו אחר ונחות מחזונו המקורי.


להרוג טורקי ולנוח

                       נתחיל דווקא בחידושים  המוצלחים של Revelations, אלו שלא סוטים מליבת המשחק אלא רק מנסים להעשיר  ולשכלל אותה. העולם מתקדם במהירות, ולמרות שחרבות וגרזנים נותרים כלי-הנשק  העיקריים בזירה אציו מאוים כעת גם על ידי צלפים חמושים המסתתרים על הגגות.  מסדר המחסלים משפר את אמצעיו בהתאם, ומציג שני כלים חדשים: וו-תפיסה יעיל  המאפשר טיפוס ותנועה מהירים יותר, ופצצות בהתאמה אישית.



את  הפצצות מרכיבים ממיני חפצים שאותם ניתן לרכוש או לאתר על גופות קרבנותיכם,  וכל אחת מתאימה לשימוש אחר: יש פצצות שכל תפקידן לעשות רעש ולמשוך תשומת לב  על מנת לפנות עבורכם את הדרך. אחרות משתקות או מרעילות, ויש גם כאלו  שפשוט... מתפוצצות. לא חייבים להשתמש בהן כדי לנצח בקרבות, אך אם מתחשק לכם  לסיים את המשחק ב-100 אחוז ולהשלים את כל החיסולים מבלי להתגלות, כדאי  שתפתחו מיומנות בהרכבת מטעני חבלה מורכבים.



שינוי נוסף נרשם  בדרכי התחבורה. קונסטנטינופול היא עיר גדולה ועמוסה, החצויה במרכזה בנהר  עמוק. זה אומר שעל הסוסים נאלץ לוותר, אך במקומם מגיעות סירות מהירות ו...  תעלות ביוב.  אם תמצאו פתח תעלה, תוכלו בלחיצה קלה להגיע ממנו לעשרות  מיקומים שונים ברחבי העיר תוך שניות. זה חוסך לעתים מסעות ארוכים ומשעממים  בין הגגות, גם אם בדרך זו תתקלו בפחות מונומנטים היסטוריים לחקירה. כרגיל,  כמעט לכל אחד מהמבנים החשובים בעיר מתלווה הסבר אקדמי מרתק - ממנו תוכלו  להתעלם לחלוטין אם באתם לכאן רק בשביל האקשן.





חומה ומגדל

                       משימות החיסול של אציו  הפכו אם כן למהירות, מאתגרות ומהנות מתמיד, אך מסביב להן תמצאו כאמור גם  כמה המצאות תמוהות. אחת מהן, לדוגמה, היא משחקון "Tower Defence" שהשתרבב  לו להרפתקה ללא שום סיבה נראית לעין. הוא מתחיל כאשר הטמפלרים מנסים להשתלט  על אחת ממפקדות המחסלים. או-אז מציב אתכם המשחק בנקודת מבט קבועה על אחד  הגגות, ומבקש מכם לגייס כוחות מסוגים שונים (מפקדים, צלפים, קשתים וכו')  שישמרו על הנתיב המוביל למפקדה, דרכו מנסים לעבור חיילי האויב. נקודת המבט  מוזרה ומגבילה, והמשחקיות בסיסית ולא מאתגרת במיוחד. לרוב הקרבות הללו הם  סתם בזבוז זמן.

בתחושה דומה יצאתי גם מהשלבים המוקדשים  לפועלו של דזמונד. זה, מסתבר, תקוע בתוך האנימוס (מכונת קריאת-המחשבות)  ונלחם בטירופו שלו, בשלבים סוראליסטיים שכלל לא משוחקים מגוף שלישי. גם  הרגעים עם אלטאיר מוצלחים פחות מכפי רציתי: הם אומנם חושפים קטעים חדשים  בעלילה שחסרו עד כה, אך במקום הדינאמיות וחופש התנועה המאפיינים את  Assassin's Creed הם מכריחים אתכם לנוע במסלול אחד קבוע ומענישים אתכם  בזריזות על כל חריגה.

תמונה שפורסמה

וישנו גם המולטיפלייר, שהיה ונותר עוף  מוזר - אם כי במקרה זה אני בהחלט מכירה גיימרים שהתאהבו לחלוטין ברעיון.  מעבר למוד הבסיסי והפופולרי בו משימתכם היא לאתר את האויב המסתתר בתוך  ההמונים (לפני שזה יגיע אליכם), התווספה גם מעין ווריאציה על "מצא את הדגל"  הנשענת על פעלולי פרקור מדליקים, וגם מצב deathmatch קליל בו כולם מנסים  לחסל את כולם. אף אחד ממצבי המשחקי הללו איננו כישלון, אך קשה לי לראות  אותם הופכים ללהיט קהילתי ולא ברור לי מדוע ביוביסופט החליטו להשקיע זמן  ומשאבים בפיתוחם. האם מישהו באמת יקנה משחק בסדרת Assassin's Creed כדי  ליהנות מהקרבות מרובי המשתתפים?

תמונה שפורסמה




מורשתו של אציו

                       אם לפני שנה התפלאנו על  כך שיוביסופט הצליחה תוך 12 חודשים בלבד בלבד להנפיק משחק המשך מוצלח, הרי  שהפעם כבר אין כל הפתעה - ונדמה שעיקר התלונות הן דווקא על כך שהצוות הספיק  לעשות יותר מידי בזמן שניתן לו. הפרידה מאציו היא רגע מרגש ומוצלח, שמגיע  לאחר שעות של הנאה. לשחקנים חובבי ההיסטוריה מדובר בעוד הרפתקת חובה,  מהטובות שהיו לנו בזמן האחרון.



ומה עכשיו? בוודאי לא אתנגד  לסיבוב נוסף באחת מערי אירופה הקלסית בימי זוהרה, אך לא אתווכח כי אולי גם  יש טעם למשהו מהפכני יותר. ואולם כולי תקווה כי בעוד שנה מהיום, כשנתחיל  לשחק ב-Assassin's Creed הבא, נגלה בו חידושים מוצלחים התורמים לחוויה ולא  רעיונות מאולתרים ומיותרים.


תמונה שפורסמה

מקור: נענע 10, גיימר
  


נערך על-ידי Pivnix, 03.12.2011 - 22:09 PM.





0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים