עבור אל תוכן

פינת ביקורת שבועית ביקורת: Hard Reset


  • אנא התחבר בכדי להגיב
תגובה אחת לנושא זה

#1
 BeniPeher

BeniPeher
  •  חסומים
  • 320 הודעות
    • מונה תודות: 10 תודות
2
רגיל

אקשן ללא הפסקה בעולם סייבר-פאנקי חשוך, מאיים ומגוון רובוטי ענק שלא  היו מביישים את יוצרי "Falling Skies". אז מה כבר יכול להתפספס?
השנה היא 2436, רובוטים ענקיים משתלטים על עולמנו ומאיימים להשמידו. בני  האדם שנותרו לאחר ההתקפה הגדולה מתרכזים ב-Sector 6 הנשמר על ידי לוחמים   עבור בצע כסף. אחד הלוחמים האלה מכונה cln-16 (מר פלטשר בשבילכם), והוא  יהיה גם הבחור בו נשלוט במהלך המסע שלנו ב-Hard Reset, משחק הפעולה החדש  ל-PC.

Hard Reset הוא לא משחק שלוקח את הזמן. כבר בדקות הראשונות של המשחק תיכנסו לעניינים, ללא הקדמות מיותרות או שלבי הדרכה מעצבנים.

מהרגע הראשון, יעמדו לרשותכם שני סוגי כלי-נשק אשר ימשיכו ללוות אתכם  זמן רב לאחר מכן. בטרם תספיקו להתרשם מהסביבה החשוכה והמאיימת, תפגשו את  האוייבים הראשונים במשחק - רובוטים קטנים וזריזים, אותם תחסלו בקלות גם אם  אינכם השולפים המהירים של סקטור 6. בכל זאת, אנחנו רק בחמש דקות הראשונות  של המשחק.

כדי להתגבר על שלל הרובוטים שיתקפו אתכם במהלך המשחק, תצטרך להשתמש בשלל  רכיבים אלקטרוניים הפזורים בשטח, כמו גם באובייקטים נוספים אותם אנחנו  מכנים בחיבה "עזרי לחימה סביביתיים". נרחיב עליהם בהמשך.

הכרת האיזורים השונים והשוטטות בהם חשובה לא פחות מהלחימה והמשימה  העיקרית. בכל מפה ושלב קיימים חדרים סודיים אשר לא תמיד יהיו חלק מהמשימה  העיקרית, אך תכולתם (תחמושת, חבילות חיים) תעזור לכם להתקדם בשלב ובמשימה  בהצלחה . בנוסף, מערכת המשחק סופרת את המקומות הסודיים אליהם תגיעו ואף  מכניסה את הנתון הזה לציון הסופי שתקבלו בסיום כל שלב.

הציון הזה יאפשר לכם לעקוב אחר שיפור הביצועים והמיומנות שלכם משלב לשלב  תוך חישוב קפדני של אלמנטים רבים: הזמן שלקח לכם לעבור את השלב, כמות  האוייבים שהרגתם ומספר הפעמים שאתם נהרגתם, השגים שצברתם, חדרים סודיים  שחשפתם, אחוזי ההצלחה שלכם בשימוש בסביבה כנשק ועוד.

  
זירות קרב מתוכננות היטב
האקשן האמיתי מתחיל להגיע לאחר משימה וחצי, שהיה גם בדיוק הזמן בו  התחלנו לתהות  היכן בשם אלוהי הרובוטים מסתתרים בוטים מאתגרים יותר. אין  לנו שום דבר נגד הרובוטים הקטנים שפגשנו בשלבים הראשונים, אבל בחייאת, תנו  לנו קצת אתגר, עזבו אותנו מרובוטים קטנטנים!

התשובה הקטלנית שקיבלנו הייתה חד משמעית, והזכירה לנו את חטא הגאווה שכל  המורים בספרות כל כך אוהבים לדבר עליו: גם רובוטים קטנים יכולים להיות  קשים לחיסול כשהם יגיעו בכמויות. סוג של גרסה מתכתית לזומבים. למרבה המזל  נשקי העל שברשותינו, אפשרו לנו להתמודד בהצלחה עם הנחיל הקטלני.

כלי הנשק במשחק תוכננו בקפידה על ידי המפתחים והותאמו לסגנון האוייבים -  וטוב שכך: הרובוטים שתפגשו יהיו בעלי כושר ספיגה יותר דופן, והם לא יפלו  בקלות - גם אם תכוונו במדוייק לאזור בגוף האוייב שנראה לכם בצורת ראש.  הדשוטים אולי יגרמו לנזק רב יותר אך עדיין, כדי להשמיד כל אוייב תצטרכו  לפגוע שוב ושוב עד להשמדתו המוחלטת. כן, קיימת השמדה לא מוחלטת. אם תעזבו  רובוט פצוע בשטח, הוא עלול להגיע אליכם שוב, צולע ועצבני מתמיד.

תמונה שפורסמה

אחרי שסיימנו לחסל את נחיל הרובוטים היכה בנו שוב חטא ההיבריס: בדיוק  כשסיננו לעבר מסך המחשב is that all you've got, הופיעו מולנו רובוטים  חדשים, גדולים ואכזריים יותר, שהצליחו לחסל אותנו במהירות ולהחזיר אותנו  לתחילת השלב.

המשמידים החדשים שצצו להם מתוך המבנים סביבי היו גדולים יותר, בעלי כושר  ספיגה עצום, מהירים יותר וחזקים יותר. הם גם לימדו אותנו שההתמודדות נגדם  בעזרת כלי הנשק בלבד בלבד אינה אפשרית, בטח כשהם מגיעים עם צבא רובוטים  קטנים שידאגו להשלים את המלאכה - וכאן מגיעים עזרי הלחימה.


עזרי לחימה סביבתיים
ברחבי המפה מפוזרים אלמנטים שונים בהם ניתן להשתמש בצורות שונות ומשונות  על מנת להעצים את כוח האש הרגיל, שנראה לפתע עלוב. כך למשל, רכיבים  אלקטרוניים בהם נפגע ייצרו זרם חשמלי שיעצור את התקדמות האוייבים ויחסל את  הקטנים שבהם. חביות נפץ אלקטרוניות שנראו מיותרות עד כה יוכלו, בשימוש  מחושב ומדוייק, ישמידו אוביים רבים.

כך, בלי לבזבז כמעט תחמושת, עזרי הלחימה הסביבתיים יעזרו לנו להשמיד  בקלות את המזיקים הקטנים ולהתפקס על המשמידים הגדולים - בשבילם נצטרך לשלב  את כל כח האש שעומד ברשותנו, שכן כדורים בלבד או עזרי לחימה בלבד לא יכריעו  אותם.

  מזל שהרובוטים האלה לא ממש טובים בלהבין אינטילגנציה אנושית, מה שמאפשר  קצת מרחבי נשימה בזמן הקרבות. כמה שהם קטלניים, המחסלים האלה הם די טמבלים,  ככה שאם תברחו אל מחסה מסויים כדי לטעון מחדש את הנשק שלכם, רוב הסיכויים  שהם לא כל כך יבינו לאן נעלמתם.

מהלך פשוט שכזה, יביא להאטה משמעותית בפעילות האוייב (אצל חלקם לפחות)  ויספק לנו זמן להחליף נשק או לתור אחר עזר לחימה סביבתי בו נוכל להשתמש.  סגנון לחימה "הפחדני" והמחושב הוא המפתח להישרדות - ואם תשחקו אותה קפטן  אמריקה ופשוט תסתערו קדימה בכל הכח - סביר להניח שלא תצליחו לסיים אפילו את  השלב הראשון.

כחלק מתכנון קפדני של זירות הקרב, מפתחי המשחק פיזרו אלמנטים הניתנים  להזזה בדחיפה. עם הזמן והניסיון במשחק, נבין שהרכיבים המקובעים בשטח לא  תמיד יספיקו לנו, מה שיצריך אותנו לעשות קצת ארגון מחדש: לפני מפגשים  מסוכנים עם האוייב מומלץ להזיז את חביות הנפץ ושאר האלמנטים הנפיצים  לאיזורים אסטרטגיים, שיעזרו לנו מאוחר יותר כשנאלץ להתמודד עם מספר רובוטים  אכזריים בבת אחת.


זירות קרב דינאמיות
השוני בין האוייבים יוצר זירות קרב דינאמיות הדורשות מאיתנו להתאים את  סגנון הלחימה  בזמן הקרב - וכך שומר אותנו עירניים ועסוקים לא רק במתי צריך  להחליף לנשק הבא, אלא גם בחיפוש תמידי אחר עזרי לחימה, מקומות מסתור  ותכנון המהלכים הקרובים. השילוב בין האנטלגנציה הרדודה, כמות האוייבים  ואופציות הלחימה המגוונות יוצר משחקיות מושלמת, מסקרנת ומעניינת כבר בשלבים  הראשונים.

עם ההתקדמות במשימות, רמת הקושי תמשיך לעלות לא רק בכמות אלא גם ביכולת  האויבים. בשלבים המתקדמים, הרובוטים שהיו עד כה צריכים להגיע קרובים מאוד  כדי להצליח לפגוע, יקבלו כלים  לפגוע בנו מרחוק. זירות הקרב יהיו פחות  נוחות והשלבים יהפכו לקשים מאוד. תשכחו מלעבור את השלבים הללו בלי למות -  קשה מאוד לסיים אותם בניסיון הראשון, אלא רק לאחר שתכירו היטב את מיקום  האוייבים ותפתחו שיטות פגע-ברח- אסוף חבילות חיים וחוזר חלילה.

כדי לאפשר לנו להתמודד נגד אוייבים מתוחכמים אלו, נוכל לשדרג את מערכת  הלחימה. לאחר כל סיום תת משימה, נוכל "לפתוח" שדרוג מתוך רשימה ארוכה שתציע  סוגים שונים של עזרי לחימה ותוספות לכלי הנשק. כדי לפתוח את השדרוגים  המתקדמים, נצטרך קודם לסיים עם השדרוגים הבסיסיים וכך כוח האש שלנו נשאר  תמיד מותאם לזה של האוייבים.


גרפיקה וסאונד
כיאה לאווירת הארמגדון, המשחק מאופיין באזורים חשוכים כך שבאופן טבעי  נופים עוצרי נשימה לא נראה כאן. עם זאת, רמת הפירוט של המבנים, הסביבה  והאוייבים בהחלט משביעת רצון - במיוחד כאשר מעלים את הגדרות הגרפיקה  למקסימום. הופתענו לגלות שהמשחק לא תומך במצב CrossFire ולא רק שאינו תומך  אלא שבהפעלת מצב CrossFire, הלכו לאיבוד כ-20 FPS בממוצע. ממשחק בלעדי ל-PC  ציפינו לקצת יותר.

תמונה שפורסמה

על הגרפיקה הפושרת מפצה סאונד מדהים. איכות הסאונד אינה מתבטאת דווקא  בצלילים וקולות הרקע (המצויינים בפני עצמם) אלא בפרטים הקטנים. במהלך  המשימות, נקבל רמזים על קיומם של אוייבים בשטח על ידי שינוי קצב צלילי  הרקע, שימשך עד לחיסול האוייב האחרון. באזורים סגורים בהם נעשה את דרכנו אט  אט בחשש, נוכל לשמוע את הצעדים שלהם ואת הרעשים שהם יוצרים כשהם מזיזים  חפצים או מדרדרים אותם על המדרגות וכך להערך בהתאם.


דרך המלך
אחד החסרונות הבולטים של המשחק הוא הלינאריות שלו. לא קיימים "סתם"  מבנים או שבילים המובילים למקומות שאינם חלק מהמשימה. גם בשלבים בהם המטרה  היא למצוא דרך לעקוף מכשול כזה או אחר, נופתע לגלות שיש רק דרך אחת לעשות  את זה ואין לנו בעצם סיכוי להתבלבל. בעולם שראה משחקים כמו Crysis 2,  שמספקים דרכים רבות לגשת לכל מטרה - זה מרגיש קצת מוגבל.

הליניאריות יוצרת גם בעית קצב רצינית: המשחק מתמקד בחיסול רובוטים וזהו.  זה אולי נשמע נהדר על הנייר, אבל לאחר מספר שלבים זה יתחיל לשעמם. עזרי  הלחימה ועיצוב הסביבות המוקפד מצילים את המצב, אבל עדיין - קשה לנו להאמין  שהגיימרים הממוצעים יצליחו להחזיק את עצמם עד סוף המשחק.

מערכת שמירת השלבים אינה מאפשרת שמירה ידנית, אלא מתבססת על Check  Points: בכל שלב, המערכת תבצע שמירה אוטומטית מספר פעמים, בדרך כלל לאחר  סיום משימת משנה. עובדה זו תנקר בראשכם בזמן המשחק ותזכיר לכם שכל הרובוטים  שכבר חיסלתם קום יקומו. לא רק האוייבים יחזרו אחורה בזמן. גם שדרוגים  שתעשו בין שמירה לשמירה יאבדו ברגע שחוסלתם. מציק, אך לא נורא.


לסיכום:
Hard Reset  בסופו של יום, הוא משחק בינוני ותו לא. ההתלהבות בתחילת  המשחק מתפוגגת (בדיוק כמו בביקורת זו) אט אט וכשזה קורה - שום רובוט שבעולם  לא יוכל להציל את המצב.

יצאנו מהמשחק בתחושת פספוס ובהרגשה שעם טיפה יותר השקעה במשימות  ובעלילה, Hard Reset היה יכול לתפוס בקלות את משבצת "הפתעת השנה" בקטגוריית  משחקי הפעולה - שכן קטעי האקשן מצויינים ומתוכננים להפליא, הויזואליות  משביעת רצון והסאונד נהדר.

אלו שירצו להתנסות לפני רכישת המשחק יוכלו להוריד את הדמו ישירות מסטים או  ממגוון אתרי הורדות אחרים - אם כי כדאי לזכור: ההתחלה הרבה יותר מלהיבה  מהסיום, ומדובר במשחק שהולך ודועך ככל שמשחקים בו יותר. חבל.




= מקור VGAMES




#2
 ido1526

ido1526
  •  חברים רשומים
  • 27 הודעות
    • מונה תודות: 0 תודות
0
רגיל
המשחק נראה כמו חיקוי של המשחק המובנה שיש ב unreal




0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים