עבור אל תוכן

ביקורת: Infamous 2


  • אנא התחבר בכדי להגיב
תגובה אחת לנושא זה

#1
 BeniPeher

BeniPeher
  •  חסומים
  • 320 הודעות
    • מונה תודות: 10 תודות
2
רגיל

קורת: Infamous 2
       
  
באיזה אופן Infamous 2 הוא כמו ריצת 5,000 צבאית?
מה זה עצבני, חשמלי וחובב מוזיקת ג'אז? התשובה הגיימרית לפחות היא קול מקגראת', שחוזר לסיבוב שני במשחק הסופר-גיבורים inFamous 2.

כשהייתי בטירונות ועמדתי לפני ריצת 5,000 מבהילה, אמר לי אחד ממפקדיי את  משפט המחץ הלא מקורי הבא: "תתחיל את הריצה הזאת הכי מהר שאתה יכול, ומשם  תגביר את הקצב". אם נתעלם מהעובדה שבאמצע הריצה הזאת התעלפתי (בכל זאת,  טירונות של ג'ובניקים), דבריו של המפקד היו דווקא דברי טעם, רק שאולי פחות  בהקשר לכושר הגופני שלי ויותר לגבי משחקים.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב משחק הוא המומנטום, או הקצב: משחק  מוצלח צריך להצליח לשמור על רמה גבוהה של מעורבות מצד הגיימר שמשחק בו,  ולשמור אותו עירני, מופתע ומרותק. איך יוצרים מומנטום מוצלח? מתחילים הכי  חזק שאפשר, ומשם מגבירים את הקצב. מוסיפים הפתעות, חושפים אלמנטים חדשים של  משחקיות, מציגים בוסים אימתניים יותר ויותר. ככל שהזמן עובר, הקצב צריך  להתגבר - עם הפסקות למנוחה והתרעננות, כמובן, אבל זו הנוסחה של להיטים  אמיתיים.

  קצב חייתי

inFamous 2 מדגים מצויין את החלק הראשון של המשפט, ויש לו התחלת מחץ.  קול מקגראת', גיבור-העל החשמלי שהוצג במשחק הראשון, מתחיל את ההמשך מהמקום  בו הוא הפסיק: עיר הבית שלו, אמפייר סיטי, נמצאת תחת איום של "החיה", מפלצת  ענקית שהורסת כל מה שבדרכה. קול, שכבר הציל את העיר מהרס מוחלט מספר פעמים  במהלך המשחק הקודם, ממהר לעמוד בדרכה של אותה מפלצת, מה שלא כל כך עובד:  החיה חזקה מדי, ואחרי קרב-בוס שמזכיר קרבות מתוך God of War,  קול מוצא את עצמו מובס וחלש. הוא מובל על ידי חבריו לספינה שתוביל אותו  לעיר ניו-מריי, בעוד ברקע מחריב היצור ההרסני את עירו האהובה.

ההתרחשות הזאת, שמאכלסת את עשר דקות הראשונות של המשחק, כוללת את כל מה  שהיה צריך להיות יותר ממנו ב-inFamous 2: קרבות ענק מלאי כוחות מול מפלצות  אפיות, קטעי משחקיות סינמטיים סטייל Uncharted (כשקול מנסה לברוח מהחיה בעוד הסביבה שסביבו נהרסת בזמן אמת) ואתגרים ברמה שלא ראינו במשחק הקודם.

הבעיה היא שאחרי עשר הדקות האלה העסק דווקא מתמתן. קול מגיע לניו-מריי,  עיר חדשה לגמרי שמבוססת על ניו-אורלינז (כולל הביצות, ההצפות ונגני הג'אז  בפינת הרחוב), שם הוא צריך ללמוד מגוון של כוחות חדשים שיעזרו לו להתמודד  עם החיה כדי לחזור ולעצור אותה.

מרגע זה הופך inFamous 2 למשחק שונה לגמרי ממה שהיה בדקותיו הראשונות,  ולכמעט זהה ביסודותיו למשחק המקורי. אמנם מדובר בהמשך ראוי ומשודרג פה ושם,  אבל כזה שלא נותן את תחושת "הצעד הבא בסדרה" שפיללתי לו.

תמונה שפורסמה

חשמל אותי, מקגראת'

העלילה של המשחק עוקבת אחר קורותיו של קול בניו-מריי, ונסיונותיו להקנות  לעצמו את הכוחות להם הוא זקוק כדי להיות חייתי יותר מהחיה. בדרך הוא יפגוש  במיליציה אכזרית שמדכאת את התושבים, במפלצות שונות, תוצאה של שיבושים  גנטיים בתושבי המקום, ובשלל דמויות משנה ידידותיות פחות או יותר שיעזרו לו  במהלך המסע.

inFamous הראשוןסיפר  סיפור של בחור נורמלי לחלוטין שהופך יום בהיר אחד לגיבור-על; ההמשך מתאר  את סיפורו של גיבור-על שנאלץ בעל כורחו להתבגר: המפלצת שהחריבה את  אמפייר-סיטי מתקרבת כל הזמן לניו-מריי, וקול חייב להכיר במגבלותיו ולחזק את  עצמו כמה שיותר מהר, כדי שיוכל להתמודד איתה בצורה מוצלחת יותר בסיבוב  השני.

את הכוחות האלה ישיג קול בעזרת ארטיפקטים שמוחבאים בעיר, אבל להגיע  אליהם לא יהיה עניין פשוט, שכן כל העולם ואישתו, אחותו והחותנת רוצים לשים  ידיים על העצמים הנ"ל, מסיבות מובנות.

טוב, אם כך, שקול לא מגיע למשימה בידיים ריקות, או לפחות לא ריקות  מאנרגיית חשמל מסתורית. כמעט כל הכוחות שלו מהמשחק המקורי זמינים כבר  מהתחלה, ויאפשרו לכם לתפקד מיידית כצבא של איש אחד: מכות ברק, רימוני  חשמל ומכות הדף הם רק חלק מהכוחות של קול, שרק ילכו ויתעצמו במהלך המשחק.  מי ששיחק ב-inFamous הראשון ירגיש בבית ויוכל להכנס לעניינים חיש קל.

לכוחות החשמליים הרגילים מצטרף הפעם גם כלי-נשק סטנדרטי יותר, מעין מזלג  חשמלי ענק. המתקן הזה, שדה-סאד היה מת לכלול אותו בסטיותיו המרובות, מאפשר  לקול להתמודד טוב יותר עם אויבים קרובים, שכן הוא מיועד לקרבות פנים מול  פנים - חידוש מרענן ביחס לשאר ההתקפות של קול, שברובן דורשות טווח מסוים  מאויב בכדי להיות אפקטיביות.

תמונה שפורסמה

המפקד, כואב לי בצד

המשימות במשחק מזכירות מאוד את אלה של inFamous המקורי: קול יקבל תדריך  קצר מאחת מדמויות המשנה ויצא למשימה שכוללת ברוב המקרים הגעה לנקודה  מסויימת במפה, לחימה בנחיל של אוייבים, וחוזר חלילה.

כן, יש ווריאציות על השטאנץ הזה, אבל למרבה הצער מדובר בשטאנץ לכל דבר,  והמשימות מתחילות לחזור על עצמן עוד לפני שתשכחו כמה מלהיב וסינמטי היה קרב  הבוס המדהים של הפתיחה. בשלבים מאוחרים יותר של המשחק יציגו לכם סוגים  חדשים של אויבים שיצריכו טקטיקת לחימה שונה, כולל אויב בוס חביב מדי פעם,  ופעם בכמה שעות אפילו תקבלו משימה חדשה עם עקרון שונה מהקודמות, אבל לא  הייתי קורא לזה מומנטום - זה יותר כמו התנעה בדחיפה.

inFamous 2 היה צריך רק להשתפר אחרי הקרב הראשון, ולהציג קרבות זהים ואף  גדולים ממנו בתדירות גבוהה במהלך המשחק עצמו. ברגע שהמשחק נכשל לעשות את  זה, ההרגשה שמתקבלת היא משחק שמבטיח דברים כמו פוליטיקאי לפני בחירות.  הבטיחו סיפור מעניין? הוא למעשה מלא בחורים ודמויות חד-מימדיות. הבטיחו  דילמות מוסריות מעניינות יותר? הבחירות שהשחקן יכול לבצע נותרות ברמת  התחכום של "הממ, האם אני מרגיש היום טוב-לב ונדיב שרוצה להעביר זקנות את  הכביש ולאכול איתן תה ועוגיות אחר כך, או שמא אתן לילד הרע שבתוכי להשתולל  ואדרוך על גורי כלבים?". לא תמצאו כאן התלבטויות של ממש או מצבים מורכבים  המעוררים הרהור או שניים.

  אמפייר סיטי מתה, יחי ניו-מריי

מה שמציל את Infamous,  מעבר למשחקיות הבסיסית הדי מוצלחת והללא ספק מגניבה של חיסול והשמדת  אויבים בעזרת כוחות על (קטעי הלחימה כיפיים והמשחק תמיד נשאר חד וחלק, עם  קצב פריימים יציב ולא משנה כמה פיצוצים והרס תנסו לזרוע מסביבכם), היא  העיר. ניו מריי היא מקום חי ונושם, הרבה יותר מעניין ומשכנע מאמפייר סיטי  שקדמה לה, והאיזורים בה אכן מרגישים יחודיים ולא כמו עוד שכונה עם שם אחר.

     האפשרות ליצור משימות חדשות בעזרת עורך שלבים מובנה ולשתף אותן ברשת  קיבלה הרבה פרסום לפני צאת המשחק, והיא אכן נראית מעניינת ומוצלחת: למרבה  הצער, כשבדקתי את המשחק לא הצלחתי למצוא שלבים תוצרת בית לשחק בהם, תוצאה  של עותק הביקורת, ככל הנראה. הפוטנציאל בהחלט שם: עורך השלבים גמיש ומאפשר  ליצור משימות ארוכות ומגוונות, ואם תתאסף סביב המשחק הזה קהילה מספיק חזקה  התוצאה יכולה להיות משחק ארוך מאוד, ואולי אפילו מעניין יותר מזה שהמפתחים  יצרו. מי שבעניין של משחק גיבורי-על בעולם פתוח, ואהב את המשחק הראשון, וודאי  יאהב גם את ההמשך שלו. יש לו בעיות קצב, והוא אף פעם לא מצליח להתגבר על  כוויית האדרנלין שהוא צורב בשחקן בדקותיו הראשונות, אבל המשחקיות עדיין  מוצלחת והאקשן עדיין, אהממ, מחשמל. אם זה מספיק לכם - ההרפתקה החדשה של קול  מקגראת' בהחלט תוכל להנעים לכם את הקיץ.

            


תמונה שפורסמה


#2
 Dzz

Dzz
  •  צוות לשעבר
  • 1791 הודעות
    • מונה תודות: 108 תודות
63
טוב
המשך כך! תודה על הפרסום!  

נ.ב פירסמתה פעמיים..
תמונה שפורסמה




0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים