
המטרה העיקרית - מלחמה בסטרימינג. (אני מקווה שזה יצליח להם).
מי מבינינו שמבינים באיכות וידאו ואוהבים לפנק את העיניים שלנו ואת המוח בגירוי חד ומרהיב,
יודעים שבכדי לקבל את העונג הזה אנחנו צריכים חדות מקסימלית, צבעים עשירים, רזולוציות גבוהות.
ובכן, כל זה הולך להשתנות בשנה הקרובה לטובת האנשים שמעריכים איכות טובה...
ופחות משתמשים בשירותי הסטרימינג מהסיבה הפשוטה שסטרימינג מגביל אתכם מבחינת איכות התוכן,
מפוצץ בפרסומות מגעילות, ספאם, וסוסים טרוייאנים באתרי הסטרימינג שמנצלים אתכם עד כמה שהם יכולים.
הרבה מהאנשים בעולם עברו לצפייה בתכנים דרך אתרי הסטרימינג השונים, אולם אל תוותרו על הדיסקים עדיין.
ארגון דיסק הבלו-ריי סיים להגדיר את טכנולוגיית הדיסק האופטי שמסוגל להתמודד עם תמונות ברזולוציית ההפרדה 4K.
ככל הנראה הארגון צפוי לחלק רשיונות לטכנולוגיה באביב\קיץ 2015, והנגני בלוריי אשר מסוגלים לנגן את 4K כנראה יגיעו לחנויות בתקופת החגים כבר באותה השנה.
כך אמר ויקטור מטסודה, יו"ר ארגון דיסק הבלו-ריי.
שימוש במדיה פיזית במקום הסתמכות על חיבור אינטרנט לא יציב או מוגבל, משמעותו שמדיות (דיסקים) של בלו-ריי בעצם יכולות לספק את האיכות הגבוהה ביותר של תמונה.
אך יש בבלוריי 4K יותר מפי 4 ממספר הפיקסלים הקיימים בטכנולוגיה הקיימת היום בשוק, מה שאומר פי 4 יותר איכותי מ1080P.
הטכנולוגייה המוגדרת החדשה תאפשר שיפור דרמטי באיכות הצבעים ותציע טווח דינאמי בפרטים הנראים לעין במצבי חושך בתמונה,
טכנולוגיית ה4K בבלו-ריי תוכל להציג וידאו ב60 פריימים לשנייה. מטסודה מוסיף.
לא ברור עדיין עד כמה השוק מעוניין בטופ שבטופ, עם זאת אנשים עוברים לצפייה ישירה בהזרמה למרות הקשיים באיכות התמונה ואיטיות בחיבור,
עם שירותים כמו Netflix, Amazon, Hulu, Google ואחרים, אנשים יכולים לצפות בוידאו שהם רוצים באופן מיידי במקום לעזוב את הבית כדי לרכוש דיסק.
השירותים האלה מציעים גם מנויים שמציעים גישות למאגרים ענקיים יותר של תכני וידאו.
הזרמת המדיה (צפייה ישירה) הופכת ליותר נוחה עבור נגני-מדיה שמשדרים ישירות לטלויזיה.
לפי הרבעון השני של 2014, ל17% מהאנשים המחוברים לאינטרנט יש מכשירי הזרמת מדיה בביתם.
מטסודה גם טוען כי הרבה אנשים עוברים לטכנולוגיה חדשה לאט, ומחוץ לארה"ב קיים פער גדול נוסף של חצי שנה עד שנה, עד שהטכנולוגיה מגיעה.
מלחמות הפורמט שמציעות איכויות טובות יותר הן לרוב קוץ בישבן של הצרכן,
כזכור לכם, קלטות ביטמקס שהפסידו לקלטות הוידאו, או כשHD-DVD הפסיד לבלו-ריי.
הצרכנים לא מודאגים ממש מהפורמטים האלה כשהם משתמשים בצפייה ישירה.
הפורמט החדש יתבסס על הדיסקים הקיימים של הבלוריי עם קיבולת של 50GB. אך קיבולות גדולות יותר יגיעו בהמשך.
עם המעבר לטכנולוגיה (H.265/HEVC (High Efficiency Video Coding - הידוע גם כ-HEVC, מH.264 הישן יותר,
HEVC תופס פחות מקום ולוקח יותר כח עיבוד מה שמאפשר לדחוס יותר בפחות מקום באיכות גבוהה יותר. נחמד אה?
נגני ה4K בלו-ריי יוכלו לחלץ מידע (לנגן אותו על המסך שלכם) בקצב של 50-60 מגה לשנייה ואפילו 100 מגה לשנייה,
זה כפול מהבלו-ריי הנוכחי. העברת מידע במהירות כפולה פלוס דחיסה יעילה כפולה המשמעות היא שהטכנולוגיה החדשה תוכל להתמודד עם צפיפות פיקסלים כפולה פי 4,
מה שיעביר אותנו מרזולוצייה מקסימלית של 1080p היום: 1920X1080 פיקסלים,
לרזולוציית 4K מפלצתית שתהיה: 3820X2160 פיקסלים.
הטכנולוגיה החדשה תעודכן בהגנת העתקות של DRM הלא הם: digital rights managment,
המוכרת לכם בתור הגוף שמספק הגנת מפני יצירת עותקים פיראטיים במשחקים ותוכנות.
נראה כמה זמן זה יחזיק להם....

הצפי מבחינת קיבולת דיסקים תהיה בגירסאות של 66 ו100 ג'יגה.
תוכן UHD (אולטרה היי-דיפינישן - 4K) שיכלול קצב פריימים גדול יותר, צבעים עשירים יותר, עשוי לדרוש שטח דיסק גדול יותר.
ולכן הארגון רוצה להגדיל את הפורמט ככל הניתן ולהכין אותו לדרישה של יוצרי הסרטים ומספקי התכנים.
המטרה שלהם היא תמיד שיהיה סרט אחד על דיסק אחד. תבינו איזו איכות מטורפת.
ולחשוב שרוב הסרטים שיקבלו את הטכנולוגיה הזאת יהיו סרטים חרא, לפחות בהתחלה.
הטלוויזיות כידוע לכם, כבר עשו את הצעד וממשיכות באופן תמידי להתקדם לעבר הטכנולוגייה הזאת ומעבר לה.
עומק הפיקסלים בטכנולוגיית ה4K יגדל אף הוא מ8 ל10, מה שאומר טווח רחב יותר בין בהירות לחושך, מה שמגדיל את החדות ואיכות התמונה אף יותר.
כרגע כל פעם שתראו נורה דולקת או זיקוקי דינור בסרט או סתם מבט לשמש בוידאו, תשימו לב שכל התמונה נעשית לבנה ככל המצלמה מכוונת לבהירות,
בטכנולוגיית ה4K התגברו על זה, וכעת ניתן להבחין בהבדל, ניתן לצלם באיכות טובה יותר ולקלוט אור בצורה חדה יותר.
דבר שני ישנו טווח רחב יותר של צבעים, והטכנולוגיה החדשה המאפשרת זאת לצילום נקראית BT.2020.
הטלויזיות של היום עדיין לא יודעות איך להתנהג עם טכנולוגיית הBT.2020, אם כי הנגני בלו-ריי החדשים שיגיעו, כבר ידעו לקרוא את הצבעים הללו.
הרבה מהסרטים היום מצולמים בטכנולוגיה הזאת כבר, בהוליווד... מה שאומר שאין צורך לשחק עם הוידאו יותר מידי והכל מגיע בצורה נוחה יותר.
ארגון דיסק הבלו-ריי, שאת חברי הדירקטוריון שלו מונים אנשי כבוד מהאולפנים של דיסני, וורנר, פוקס, סוני, ליונסגייט, יוניברסל ופרמאונט,
מה שאומר לכם שכל הוליווד בעצם נמצאים בדירקטוריון של הארגון. (כולם על אותו הסיפון).