עבור אל תוכן

הרשתות משתלטות על שוק המכשירים - כך תמצאו את הסלולרי הזול ביותר



  • אנא התחבר בכדי להגיב
2 תגובות לנושא זה

#1
 jjbiggs

jjbiggs
  •  VIP
  • 3380 הודעות
    • מונה תודות: 495 תודות
214
מעולה
יותר ויותר רשתות חשמל ואלקטרוניקה בוחרות לפתוח מחלקות למכירת סלולר, ובענף סבורים כי מכשירי הסלולר יכולים לשמש מנוע צמיחה בתקופת מיתון ■ בבדיקה שערכנו בשש רשתות נמצאו פערים של עד מאות שקלים במחירי מכשירים בכל הרמות


מכירת טלפונים סלולריים מחוץ לחברות הסלולר התקיימה בעבר רק בפינה נידחת, באזור התחנה המרכזית בתל אביב. היו אלה חנויות קטנות ועלומות, שהציעו בעיקר מכשירי טלפון פשוטים, לצד כרטיסי חיוג לחו"ל ושירותי חלפנות כספים.


ואולם, בשלוש השנים האחרונות, מכירת מכשירי הסלולר יוצאת אל הרחובות הראשיים ואף נכנסת לקניונים הממוזגים, בסניפי רשתות החשמל והאלקטרוניקה. "מחלקת הסלולר והטאבלטים היא מנוע הצמיחה של רצפות המכירה בשנת המיתון 2012", אומר מוטי אהרונוף, מנהל הרכש של שיא.קום, יבואנית מקבילה, המספקת מכשירי סלולר לחנויות פרטיות וגם מפעילה את רשת בסט מובייל. "קמעוניות החשמל והאלקטרוניקה הגדולות סובלות מחוסר במכירות, והנה הן פתחו מחלקות סלולריות שעובדות ומוכרות".
חיזוק למגמה ניתן בשבוע שעבר, עם הודעתה של אלקטרה מוצרי צריכה על כניסתה לשוק מכשירי הסלולר, באמצעות תת הרשת MOBUY. תת הרשת פעילה, נכון להיום, בדוכן מכשירים אחד בסניף מחסני חשמל בראשון לציון, אך מכירת מכשירים מתקיימת זה מכבר בכל רשת מחסני חשמל. בחודשים הקרובים אלקטרה תכניס דוכנים גם לחברות הבת האחרות שלה, אייס, אוטודיפו ושקם אלקטריק, ובכך תגיע לפריסה של יותר מ-100 סניפים.



סמארטפונים ורגולציה

לצמיחה הגדולה בענף המכשירים שנמכרים מחוץ לחברות הסלולר יש סיבות רבות. הראשונה שבהן היא מהפכת הסמארטפונים. במקום טלפונים פשוטים שנמכרים בכמה מאות שקלים, הצרכנים רוכשים אייפון וגלקסי, ומוכנים להוציא מכיסם אלפי שקלים למכשיר.


תמונה שפורסמה



שוק מכשירי הטלפון הסלולריים בישראל זינק בשנה החולפת ונהפך משוק של כ-3 מיליארד שקל לשוק של כ-5 מיליארד שקל. לפי נתוני IDC ישראל, ב-2011 עקפו לראשונה מכירות הסמארטפונים בישראל את מכירות מכשירי הטלפון הפשוטים. במגזר הפרטי, נמכרו לאורך השנה כ-1.8 מיליון מכשירים, כש-54% מתוכם הם מכשירים חכמים.
גם ההיצע הרחב והמחירים התחרותיים שמציעות החנויות הפרטיות בהשוואה לחברות הסלולר, תורמים לצמיחה זו. זאת לצד תיקון "ניתוק זיקה" שהוכנס לרישיון המפעילות בנובמבר 2011, וחייב אותן להעניק הטבות זהות ללקוחות שרוכשים את מכשיריהם בחנויות הפרטיות. לבסוף, ואולי יותר מכולן, כניסתן של מפעילות חדשות כמו גולן טלקום, לצד הרשתות הווירטואליות (MVNO) כמו רמי לוי, שמגייסות לקוחות על בסיס הצעות לחבילות שיחה משתלמות ואינן מתרכזות במכירת מכשירים, מעודדת את הצרכנים לרכוש מחוץ לחברות הסלולר.

"עד לפני שנה, כשהיינו שואלים לקוח כמה עלה לו מכשיר הסלולר, הוא היה אומר ‘לא עלה'", אומר אהרונוף. "זו היתה מערכת שיווק גאונית והרסנית של חברות הסלולר". אהרונוף יודע כי שוק מכשירי הסלולר סבל כבר לפחות עשור מעיוות צרכני. חברות הסלולר הצליחו להשתלט על שוק המכשירים באמצעות פרקטיקה בשם "חיוב-זיכוי". רכישת המכשיר בחברת הסלולר איפשרה לרוכש לקבל החזר חודשי בגין עלות המכשיר באמצעות הנחה שקיבלו במחיר זמן אוויר. בצורה זו הסתירו החברות את עלות המכשיר מעיני הצרכן, שחשב שהוא מקבלו בחינם, אך למעשה שילם עליו באמצעות מחירי זמן אוויר מנופחים. הדו"חות הכספיים של החברות העידו כי הן מכרו את המכשירים ברווח של 31% בממוצע. לפי הערכות, הרווח הנהוג בשוק הפרטי נע בין 10% ל-25%.



תמונה שפורסמה




החל בינואר 2013 תיאסר לחלוטין פרקטיקה של "חיוב-זיכוי". "ענף הסלולר כיום תחרותי, גם בזמן אוויר וגם בברזלים (מכשירים שנמכרים בנפרד מתוכנית, ר"ל)", אומר אודי מארצי, מנכ"ל רשת hMobile. "יותר ויותר גורמים נכנסים לשוק. הם מוכנים לעבוד על רווחיות אפסית, או אפילו לסבסד דרך הסלולר את הפרסום והשיווק. הם יוצרים חשיפה ושיח דרך מחירי הסלולר הנמוכים, ומזמינים את הלקוחות לרכוש גם טלוויזיות על הדרך".
הכניסה של רשתות כמו הום סנטר, מחסני חשמל ובאג לתחום מכירת המכשירים מיטיבה עם הצרכנים: לחנויות הרחוב הפינתיות, הלא ממותגות, הלקוחות פנו בחשש ואף נאלצו פעמים רבות לשלם במזומן כדי ליהנות מהמחיר הנמוך שהודבק על שלט המכירה. כיום הצרכן יכול לבחור ברשתות מוכרות, שבהן הוא קנה את מכונת הקפה או הציוד לבית הספר, לקבל שירות במגוון סניפים הפזורים ברחבי הארץ ולשלם בפרישה נוחה לתשלומים.



תמונה שפורסמה




בדיקה שערכנו בשש רשתות מעלה כי KSP היא הזולה ביותר במרבית המקרים. הפער בינה לבין הרשת שהתאפיינה במחירים הגבוהים ביותר בבדיקה שערכנו, hMobile, נע בין 350 ל-730 שקל למכשיר. אתר החברה מתאפיין בשימושיות טובה ומאפשר לבדוק את זמינות המכשירים בכל אחד מסניפיה.
תת הרשת של אלקטרה, MOBUY, מחזיקה כעת ברמת מחירים נמוכה גם היא, ודומה יותר לרשתות KSP ואייבורי, שמשחקות בגזרת ה-heavy discount, מאשר למתחרות האחרות. רשת בסט מובייל שומרת על רמת מחירים אמצעית. hMobile של הום סנטר הציגה מחירים גבוהים, ובארבעה מקרים היא אף הציגה מחיר גבוה יותר בהשוואה לאחת מחברות הסלולר, אם כי היא עדיפה עליהן במדיניות הפרישה לתשלומים.



"אצל היחצ"ן המחירים נמוכים יותר"
מחירי מכשירי הסלולר מוצגים באתרי חברות הסלולר ובאתרי הרשתות באג, אייבורי ו-KSP. בחנויות שהאתר שלהן אינו חושף את המחירים, על הצרכן להטיל ספק.
בבדיקה שערכנו, ניגשנו פיסית לסניפים, אספנו את המחירים שהופיעו על גבי המוצרים, שאלנו את המוכרים על מחירי המכשירים שלא הוצגו בתצוגה הקדמית, ורשמנו בו במקום את מה שנאמר. בשיחה עם משרדי יחסי הציבור של החברות, גילינו כי המחירים שנאספו גבוהים לעתים במאות שקלים ממה שביקשו החברות שנפרסם בכתבה. כששאלנו לפשר הפער, נענינו בחברה אחת כי "המוכר טעה ונתן מחירים ללא שום בסיס", ובחברה אחרת התחרטו על המחירים השגויים ששלחו מבעוד מועד, והסבירו כי "הפקידה ששלחה בשמנו את המחירים לא מקצועית מספיק". בחברה שלישית טענו: "אנחנו מעדכנים מחירים על בסיס יומי. המחירים שאספתם כבר לא נכונים". מתברר שכשיש כתבת השוואה באופק, מחירי המכשירים מתעדכנים באחת, כאילו היו ירקות טריים המוערכים בכל יום מחדש. "הורינו לסניפים לעדכן את המחיר, אז מה הטעם לפרסם?" היקשו ברשתות.
בחרנו להציג את המחירים כפי שמצאנו אותם "ברגליים", כמו כל לקוח רגיל. בבחירה זו נשמרת הגינות מול החברות שמפרסמות את מחיריהן בשקיפות מלאה, באתר שלהן. מתברר כי זול יותר לקנות באינטרנט, אך הכי זול לקנות אצל היחצ"ן.







TheMarker


נערך על-ידי jjbiggs, 30.11.2012 - 13:55 PM.


קיבל תודות על-ידי 1 משתמש:

#2
 NeoTrix

NeoTrix
  •  מנהלים ראשיים
  • 5533 הודעות
    • מונה תודות: 340 תודות
285
מעולה
אממ המחירים מה זה לא מעודכנים נראה לי..
קניתי אתמול מ-KSP את ה Samsung Galaxy S3 ועלה לי 2800 ש"ח. ובטבלה רשום שעולה 3485 ש"ח.

#3
 NickLess

NickLess
  •  חברים בכירים
  • 744 הודעות
    • מונה תודות: 105 תודות
82
טוב מאוד
כן המחירים לא ממש מעודכנים
אפשר למצוא S3 אם מחפשים טוב אפילו ב2500 שקל

אבל הרעיון ברור
ניתוק זיקה גורם לקניית מכשיר מהחברות סלולר ללא משתלם
הבעיה היא שצריך שחברת סלולר תשווק את המכשיר בשביל לעשות עליו ביטוח





תויגו גם עם אחת או יותר ממילות המפתח הללו: מידע

0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים