עבור אל תוכן

Guild Wars 2: רשמי בטא


  • אנא התחבר בכדי להגיב
אין תגובות לנושא זה

#1
 barak87

barak87
  •  חסומים
  • 94 הודעות
    • מונה תודות: 5 תודות
2
רגיל

תמונה שפורסמה                                                     
הפעם ברצינות: האם זה ה-World of Warcraft Killer שמדברים עליו כבר שנים?
ז'אנר משחקי התפקידים ההמוניים,  ה-MMORPGs, הינו התחום הלוהט של עולם הגיימינג בעשור האחרון, ולמרות לא מעט  כשלונות לצד ההצלחה הגדולה של World of Warcraft, לא  נראה שהלהבה הזו הולכת לדעוך בקרוב או בכלל. המרכיב החברתי של המשחק לצד  הרחבתו ההולכת ונמשכת ללא הרף קורצים לשחקנים, בעוד האפשרות ליצור חיבור  רציף לארנקיהם של מיליוני שחקנים נאמנים, חודש אחרי חודש ושנה אחר שנה,  מאוד מוצאת חן בעיני החברות.

ב-2005, בתקופה בה חשבנו כי לא יכול להיות יותר טוב מ-WoW, הגיח לעולם  Guild Wars. המשחק, שפותח על ידי מספר פורשי צוות דיאבלו של בליזארד באולפן  ArenaNet, הציג עיצוב ויזואלי מרשים שעמד בקונטרסט חד לעיצוב ה"סרט  מצוייר" של וורקראפט, והציע גישה מקורית למשחקיות שקסמה לכל סוגי השחקנים:  אלו המחפשים להתמסר לעולם פנטסיה קסום ולחקור את צפונותיו, שחקנים  שמעוניינים במשחק השיתופי ובאינטראקציה חברתית, ואלה חובבי ה-PvP שאוהבים  לבחון את עצמם נגד שחקנים אחרים.

לא פחות חשוב, המודל המסחרי של GW לא דרש דמי מנוי חודשיים הרבה לפני  שדגם ה-Free2Play הפך לפופולרי בקרב משחקים גדולים - ועדיין בניגוד לרוב  המשחקים ה"חינמיים", לא סוחט מהשחקנים מיקרו-תשלומים כדי באמת להיכנס  לעומקו. בזכות כל אלה אסף המשחק סביבו קהילת שחקנים אדוקה, ולמרות  הפופולאריות העצומה של WoW, ישנם לא מעטים שמחשיבים אותו למשחק התפקידים  המקוון הטוב יותר.

  

בסוף השבוע האחרון ביליתי קצת זמן על הבטא של Guild Wars 2,  משחק ההמשך המצופה שנמצא כבר זמן ארוך למדי בפיתוח, ואמור לצאת מאוחר יותר  השנה. הגעתי למסקנות מבטיחות: למרות מספר נקודות חלשות, שיש לקוות שיתוקנו  עד יציאת הגרסה המלאה, GW2 מסתמן כפנינה אמיתית, לא רק בגבולות ז'אנר  ה-MMO, אלא כמשחק תפקידים איכותי שיכול לקסום גם לשחקנים שטרם ניסו את עולם  המשחקים ההמוניים.

מצויינות טכנית ואמנותית

הדבר הראשון שבולט במשחק הוא המראה שלו. Guild Wars 2 נראה מדהים, החל  ממסך יצירת הדמות המסוגנן ועד עולם המשחק, יכול להיות שמדובר במשחק  התפקידים ההמוני היפה ביותר שנוצר אי פעם. הדמויות במשחק מאוירות במלאכת  מחשבת של של פירוט דק, במראה מעט יותר מחוספס ואפל מזה של האנימה  הטהורה-מלאכית של הכותר הראשון. סביבות המשחק עצומות, כולל עריו, ולמרות  זאת המנוע עובד כמעט חלק לגמרי, הישג טכני מרשים ביחס לכמות הדמויות  שמאכלסות את  הסביבות הללו.

  טאץ' אישי

בניגוד לכותר הראשון, ההמשך מאפשר לגלם מינים אחרים, בנוסף לבני האנוש.  בגרסת הבטא ניתנה לי האפשרות לבחור ב- Charr דמויי החתול, אויבי האנושות  מהמשחק הראשון, וב-Norn, גזע נורדי שהיה מרגיש בבית בסקיירים. בנוסף לבחירת  מקצוע, השחקן גם מתבקש לאפיין בקיצור את הרקע, העבר והמניעים של הדמות שלו  - היכן גדל, מי האל החביב עליו, מה השאיפה שעיצבה את חייו כהרפתקן וכדומה.  בחירות אלו מתבטאות בסרטון אינטרו שמציג את הדמות, משפיעות על נקודת  הפתיחה שלכם ואף מתבטאות בנקודות שונות בהמשך העלילה, מה שמוסיף טאץ' אישי  שמקובל יותר לראותו במשחקי תפקידים לשחקן יחיד.

על בסיס הדמות והרקע שעיצבתם לה יעביר אתכם המשחק לאזור בו תיפתח  ההרפתקה שלכם בעולם המשחק, Tyria. דמות המהנדס האנושי שבחרתי (כנראה בהשפעת  השפרד שלי ממאס אפקט 3) מצאה את עצמה מייד במרכזו של קרב ענק מול כנופיות  קנטאורים אימתניות אשר פשטו על כפר אנושי שלו.

  חידושים בשדה הקרב

בנקודה זו אנחנו מגיעים לאחד הצדדים המרעננים של GW 2, הקרב. ברוב משחקי  התפקידים ההמוניים מדובר בהליך מכני ורפטטיבי של שימוש ברצף כוחות, המתנה  ושימוש חוזר עד שאחד הצדדים מתפגר, תוך שהצדדים היריבים עומדים  במקום וממחזרים אנימציות. GW 2 מוסיף לקרב רבדים שהופכים אותו למעניין  ודינאמי הרבה יותר. יכולת חדשה אחת היא התחמקות ממתקפות אויב, המגובה  בהנפשה דרמטית. עם המהנדס שלי הצלחתי לחמוק בגמישות מפתיעה מהסתערות של  קנטאור, מה שגרם לאיש-הסוס לאבד את תנופתו ולהתרסק לקרקע בתוך ענן אבק.  הדבר היחיד שפגע בגודל הרגע היא המצלמה, שבשלב זה לא תמיד מגיבה כיאות  למערכת הקרב המהירה, ולפעמים מקשה על מציאת זווית הסתכלות יעילה וגורמת  למות הדמות כתוצאה מעיוורון טקטי.

חידוש נוסף ומעניין לקרב הינם כישורים שמבוססים על סוג הנשק. את המהנדס  שלי ציידתי באקדח סטימפאנק ומגן, ובחירה זו פתחה לפני מספר אפשרויות  התקפיות והגנתיות חדשות - בהן ירי קליעים מורעלים או מחשמלים, יצירת בועת  מגן סביב דמותי ומלוויה, או טעינת המגן באנרגיה ואז זריקתו אל עבר האויב  בסגנון קפטן אמריקה. בחירת נשק אחר, כגון רובה מוסקט מסיבי או שני  אקדחים, פותחת מבחר שונה לגמרי של כוחות. בנוסף לאלה קיימים עוד עשרות  כישרונות נשק כלליים מעניינים, כמו למשל הצבת תותח-להביור קטן בשדה הקרב  שיכול להצית אויבים, לפלוט מיסוך עשן או פשוט להתפוצץ כמוקש.

  אחד המאפיינים החשובים של המשחק הוא שבחירת המקצוע לא מקבעת את תפקיד  השחקן בחבורה. ברוב משחקי התפקידים המקוונים, המקצועות מחולקים לארכיטיפים  קבועים: הטנק, מטיל הלחשים, המרפא וכו'. GW 2 מאפשר לכל דמות להשתמש  ביכולות ריפוי, להפעיל יכולות ממרחק או לתמוך בחברי הקבוצה באמצעות לחשים,  כך שחבורת הרפתקנים יכולה להתחיל לקטול מפלצות ללא חשש מהיעדרו של בעל  תפקיד מסוים בקבוצה, ושחקנים יכולים לתפקד באופן ורסטילי יותר במסגרת  הקבוצה.

תורפה עלילתית

כמות התוכן ש-GW 2 מציע היא כבר עצומה. במהלך אירוע הבטא השתדלתי לחקור  כמה שיותר, אולם מד ההתקדמות הראה שבקושי גירדתי את פני השטח וחשפתי רק 2  אחוזים בודדים ממפת המשחק. לא כל התוכן הזה בהכרח איכותי. עמדה בפני  האפשרות ללכת בנתיב הקמפיין העלילתי, שקשור הדוקות לאופי הדמות שיצרתי,  בדומה לפרק הפתיחה של Dragon Age: Origins.  למרבה הצער, פרקי הסיפור אותם הספקתי לחוות היו משעממים למדי. הקמפיין  אמנם מציג דיאלוגים ואיזשהו קו עלילתי מעורפל שקושר בין משימה א' לב', אולם  הדמויות שמופיעות בו שטוחות כמו קרטון והסיפור רחוק מלהיות מעניין. מצד  שני, בסוף כל פרק עלילתי Areanet השכילו להטמיע מערכת פידבק לשחקני הבטא,  כך שיש לקוות שמרכיב העלילה ישופר עד ההשקה.

כמו כל משחק תפקידים שמכבד את עצמו, GW 2 גם מכיל כמות עצומה של משימות  מזדמנות. הקווסטים הללו לא מופעלים בדרך הרגילה של רדיפה אחרי סימני קריאה,  אלא ברגע שהגיבור חוצה את הגבול לאזור חדש, הוא מקבל תמצות של מבחר משימות  שקשורות לאותו האזור. אלה כוללות מטלות בנאליות כמו לחימה במפלצות ומטלות  אפילו יותר בנאליות כמו האכלת גורי דובונים. מערכת הקרבות המצויינת  והגרפיקה האיכותית מפצות חלקית על המונוטוניות שבפעילויות האלה, אבל בסופו  של דבר גרינדינג זה גרינדינג.

  מלחמת העולמות

גולת הכותרת של Guild Wars המקורי היתה מנגנוני האינטראקציה המצויינים  בין שחקנים, שכללו קרבות PVP, גילדות וקרבות בין שרתים. GW 2 מעלה את הרף  הזה בעוד כמה שלבים ומאוד משכלל את המשחק הקהילתי.

אחד החידושים שכבר הוצגו בחלק מהמשחקים ההמוניים של השנים האחרונות היא  מערכת ה- Events. אלו הם קרבות ענק שמופעלים אקראית או על ידי טריגר עלילתי  מסוים. ברגע שאירוע שכזה מתחיל השחקן מקבל התראה מידית על המפה ויכול  לבחור אם להצטרף או לא. כך למשל, הדמות שלי נכנסה למכרה שורץ יצורים  זדוניים דמויי חפרפרת. כורה חביב ביקש ממני לצלול לאגם שבתחתית המכרה על  מנת להשיג לו סוג מסוים של צמח שיעזור לו להצית אש ולמלא את המכרה בעשן כדי  להילחם בהם. אחרי שביצעתי את המשימה החלו גלים של היצורים הזדוניים לזרום  לכיוון המדורה המאולתרת, ומהר מאוד מצאתי את עצמי בעיצומו של קרב מאסיבי,  כאשר עוד ועוד שחקנים נוהרים לעזרתי.

במהלך הבטא גם השתתפתי בקרב נגד תולעת קרח טיטאנית ואף הגנתי על טירה  מפני פשיטה של צבא קנטאורים, אשר גובו ביסודן אבן ענק. האירועים המאסיביים  הללו מרשימים למראה ומספקים ביותר.

ואם כבר מדברים על קרבות ענק, שיא ה-PvP של Guild Wars 2 מגיע במצב  ה"עולם נגד עולם". זהו למעשה קרב-רב בין שלושה שרתים, במשך שבועיים, על גבי  שטח עצום בגודלו, כאשר מטרת כל קבוצה הינה תפיסת כמה שיותר טריטוריות,  וחשוב מכך, טירות אויב. כיבוש של טירה כזו דורש כוח אש עצום ומספר רב של  שחקנים, בנוסף לכלי מצור כמו בליסטראות ואילי ניגוח, ונשקים פחות  קונבנציונליים כמו גלמי ברזל ענקיים. קרבות הענק של מצב "עולם נגד עולם" הם  פשוט התגלמות הטירוף. תארו לעצמכם קרב של מאות שחקנים, עם מאות כדורי אש  ופגזי תותח שמשוגרים בו זמנית. עכשיו תוסיפו קצת זיקוקים שיצאו מכלל שליטה  ופטריות הזיה וקיבלתם תמונה מוערכת של קרב בין עולמות. אתם יודעים מה,  במקום לנסות לתאר את זה, צפו בסרטון הבא ואז נסו להכפיל אותו בדמיון שלכם  פי עשרה.

        
מפתחי ArenaNet מבטיחים לתת טלטול רציני לז'אנר ההמוני בעזרת, בין  השאר, שינויים שמתרחשים בעולם המשחק הכללי עקב אירועים שהתרחשו במשחק  העלילתי הפרטי של שחקן אחד. את זה לא יכולתי לחוות בבטא, אבל מה שכן ראיתי  כבר מספיק כדי להפוך אותו לקילר אפ של עולם ה-MMORPGs: גרפיקה מצויינת, קרב  דינאמי יותר, דגש על גמישות בעיצוב הדמות וסגנון המשחק שלה, והעצמה של  החוויה החברתית-תחרותית המוכרת. בהנחה שההשקה תצלח טכנית, Guild Wars 2  בדרך להיות אחד המשחקים הבולטים של שנת 2012, ואולי גם ה-MMO החשוב ביותר  שיצא בשנים האחרונות.

מקור=גיימס

נערך על-ידי barak87, 27.07.2012 - 17:04 PM.





0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים