עבור אל תוכן

FTN: עדכוני אבטחה, מצטרפים גם לשינוי סיסמאות


  • אנא התחבר בכדי להגיב
אין תגובות לנושא זה

#1
 koby21

koby21

    Danny Welbeck <3

  •  VIP
  • 2774 הודעות
    • מונה תודות: 549 תודות
472
מעולה
Members getting their FTN and e-mail accounts hijacked is not a new  phenomenon. It has been happening for a long time. We usually monitor  account hijacking and disable compromised accounts, as a security  measure. Then, when the members join support to claim their accounts, it  has been our practice to restore the accounts to their rightful owners.  This is a tiring and time-consuming work for members of staff. Even  last month, up to 150 FTN accounts were hijacked. This happened because  accounts at some other sites were compromised. The passwords on such  sites were stored in clear text and they got stolen. Members who had  used the same password on FTN and other sites, got their accounts  compromised. We secured those accounts and restored majority of the  accounts to their rightful owners. Other than this incident, there are  also random incidents of accounts getting hijacked because the members  did not use a strong password for FTN or for their e-mail account. There  are also few incidents when members try to trade or scam and when we  detect this and disable their account, they will come to support  claiming that their FTN or e-mail accounts have been hacked

We have secured our site as much as possible. It's the responsibility of  the member to keep their accounts and e-mail addresses safe. We have  decided not to restore random hacked accounts any more unless under  exceptional circumstances. Such compromised accounts will remain  disabled.


To keep your accounts safe, create strong passwords.
Create an unique password for each site. In other words, do not use the  same password on multiple sites. This includes your e-mail accounts.


//. Staff

-------
פריצת חשבונות בFTN או אימייל זה לא דבר חדש, זה כבר קורה הרבה זמן. בדרך כלל אנחנו עוקבים אחרי פריצת חשבונות ומבטלים את החשבון, כאמצעי אבטחה.
כאשר משתמשים באים לערוץ תמיכה, אנחנו מחזירים להם את המשתמש, לבעלים החוקיים של המשתמש.
גם בחודש שעבר, נפרצו מעל 150 משתמשים בFTN.
הטענה שלהם היא שזה קרה בגלל פריצות בטראקרים אחרים, ששם היה למשתמשים סיסמא רגילה עם טקסט רגיל, שקל יותר לפרוץ.
משתמשים שהשתמשו בסיסמא זהה גם בFTN וגם באתרים אחרים, שמים את החשבון שלהם בסכנה.
יש גם מקרים מעטים שבהם משתמשים מנסים לסחור בחשבון שלהם, ואחרי שעולים עליהם, באים בטענה שפרצו להם לאימייל או למשתמש.

אנחנו מאבטחים את האתר כמה שרק ניתן, זה אחראיות של המשתמשים לשמור על המשתמשים והאימיילים שלהם.
החלטנו לא לשחזר יותר חשבונות שנפרצו, אלא אם מדובר במקרה מיוחד. חשבונות שייפרצו - לרוב יישארו חסומים.

כדי לשמור על המשתמש שלך בטוח - תיצור סיסמא חזקה. יצירת סיסמא ייחודית עבור כל אתר. במילים אחרות, לא להשתמש באותה סיסמא בכמה אתרים, כולל האימייל שלך.




0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים